ساخت فیلم آموزشی

فیلم آموزشی؛ حالت رسانه ای دارد که علاوه بر آموزش، می توان با تکنیک های فنی و خلاق توجه مخاطب را نیز به آن جلب کرد. برای ساخت فیلم آموزشی، باید تدبیری جدا از ساخت فیلم های داستانی و مستند و… اندیشید؛ زیرا تهیه فیلمنامه برای ساخت ویدیو آموزشی بسیار متفاوت است.  درست است که برای ساخت یک کلیپ آموزشی، کتاب می تواند تاثیر زیادی داشته باشد، ولی این نکته را باید در نظر داشت که کتاب، نمی تواند مبنای ساخت یک فیلم آموزشی باشد و ما برای ساخت آن باید از مفاهیم کتاب استفاده کنیم.

تماس جهت مشاوره رایگان و استعلام قیمت
   38 85 96 88 – 021 
تماس جهت مشاوره رایگان و استعلام قیمت   38 85 96 88 – 021 

لازمه فیلم آموزشی

لازمه ساخت کلیپ آموزشی

یکی از مباحثی که برای ساخت فیلم آموزشی مهم است و کمتر به آن پرداخته شده این است که کتاب خواندن با دیدن یک کلیپ آموزشی بسیار متفاوت است زیرا در فیلم های آموزشی باید شکل خاصی از ارائه در نظر گرفته شود تا طرحی که معلم برای بیان آماده نموده و اهدافی که یک فیلم آموزشی دنبال می کند، تناسب داشته باشد.

لازمه ساخت کلیپ آموزشی

لازمه ساخت کلیپ آموزشی

یکی از مباحثی که برای ساخت فیلم آموزشی مهم است و کمتر به آن پرداخته شده این است که کتاب خواندن با دیدن یک کلیپ آموزشی بسیار متفاوت است زیرا در فیلم های آموزشی باید شکل خاصی از ارائه در نظر گرفته شود تا طرحی که معلم برای بیان آماده نموده و اهدافی که یک فیلم آموزشی دنبال می کند ، تناسب داشته باشد.

نمونه کارهای شرکت تبلیغاتی طلوع فیلم

طبق تحقیقات انجام شده، استفاده از کلیپ های آموزشی پردازش و پویایی حافظه را بالاتر می برد. ویدیو ها به خاطر ترکیب صوت و تصویر برای مخاطبان جذابیت زیادی دارد و به کاربر اجازه میدهد اطلاعات را بهتر پردازش کند. به طور خلاصه ویدیو ها را میتوان معلمان خوبی به حساب آورد. (+)

مطالبی که برای کتاب تنظیم شده است ، هدف دیگری را دنبال می کند و موسسه طلوع فیلم با تجربه ساخت فیلم های آموزشی به این مهم دست یافته است که رابطه تنگاتنگی بین شکل و محتوای یک کتاب وجود دارد و استفاده از فیلم برای آموزش می بایست قابلیت های بیانی داشته باشد . این موسسه اعتقاد دارد که قابلیت ها باید به شیوه ای تاثیرگذار ساختار درستی را به مخاطب عرضه نمایند و برای رسیدن به یک ساختار خوب می بایست به این سوالها پاسخ داد:

هدف از ساخت فیلم آموزشی
  • هدف های مطلوب ما از ساخت یک فیلم آموزشی چیست ؟
  • چگونه می‌توان به موثرترین شکل ممکن به این هدف ها رسید؟
  • آیا می خواهیم یک موضوع علمی را آموزش دهیم یا می خواهیم یک گزارش تصویری از کتاب ارائه دهیم ؟
  • آیا موضوع علمی مورد نظرما متناسب با ویژگی‌های بیانی فیلم هست ؟
  • آیا می‌توان با شیوه‌ای ساده تر و شاید هم موثرتر موضوع مورد نظر را آموزش داد ؟
  • چگونه مطمئن شویم که به هدف های مطلوب می رسیم؟

موسسه طلوع فیلم این موضوع را وظیفه خود می داند که مسائل فیلمسازی را برای سفارش دهندگان و کارشناسانی که با آموزش آشنایی دارند به درستی روشن نماید تا شناخت درستی از ویژگی ها و ساختار بیانی فیلم در آنها به وجود آورده و از تلف شدن وقت و سرمایه سفارش دهندگان جلوگیری نماید.

وظایف فیلمساز آموزشی

یک فیلمساز آموزشی به جنبه‌های زیبایی شناسی یک فیلم اهمیت می دهد و باید به فیلم آموزشی به عنوان یک رسانه کاربردی نگاه کند که از آن به منظور دستیابی به اهداف آموزشی استفاده نماید . از طرفی در فرآیند ساخت یک فیلم آموزشی کارشناسان نقش بسیار مهمی ایفا می کنند. بدون حضور یک کارشناس در تمامی مراحل ساخت فیلم، مسلما نتیجه کار مطلوب نخواهد بود. لذا موسسه طلوع فیلم وظایف و اهداف یک فیلمساز و کارشناس آموزشی را هیچ وقت به صورت جدا از هم در نظر نمی گیرد و تمام شیوه ها و خلاقیت را در خدمت رسیدن به این هدف قرار می دهد . و شایان ذکر است که این موسسه با پیشرفته ترین تجهیزات تصویربرداری ، صداگذاری و تدوین و در نظر گرفتن هزینه ای مناسب برای سفارش دهندگان ، قصد دارد زیبایی شناسی و فیلمسازی را در خدمت آموزش و اهداف علمی قرار دهد.

کارگردان بر فیلمنامه نظارت می کند، بازیگران را انتخاب می کند و همه امور مربوط به ساخت فیلم زیر نظر کارگردان می باشد. انتخاب محل فیلمبرداری و همچنین سبک بازیگری و فیلمبرداری نیز برعهده فیلمساز آموزشی می باشد. همچنین مواردی مثل طراحی صحنه، لباس و موسیقی کلیپ های آموزشی باید زیر نظر کارگردان باشد. (S)

سوالات متداول درباره ساخت ویدیو آموزشی

آیا فیلمبرداری و تولید فیلم آموزشی انجام می دهید؟ ⭐

بله. یکی از خدمات شرکت تبلیغاتی طلوع فیلم تولید فیلم های آموزشی است. فیلم های آموزشی با توجه به نوع محتوا و ارائه آن از پیچیده ترین سفارشات موسسات تبلیغاتی و فیلمسازی است. در صورتی که با برنامه ریزی مناسب و تولید فنی با کیفیت، اقدام به تولید و فیلمبرداری ویدیو آموزشی شود تاثیر گذاری بهتری در ارائه محتوای آموزشی مورد نظر به مخاطب خواهد داشت.

4.4/5 - (49 امتیاز)

چگونه سفارش تولید فیلم آموزشی بدهم؟ ⭐

برای سفارش تولید فیلم آموزشی کافیست با شرکت تبلیغاتی طلوع فیلم تماس بگیرید یا در شبکه های اجتماعی شماره تماس خود را بگذارید تا کارشناسان ما با ارائه مشاوره های لازم به شما در تعیین استراتژی و راهنمایی های لازم در چرایی تولید فیلم آموزشی، ذهنیت شما را نسبت به کلیت موضوع روشن ساخته و در مرحله بعد در صورتی که تمایل به همکاری داشته باشید در جلسه ای حضوری استراتژی لازم و خواسته های شما برای تولید کلیپ آموزشی مورد بحث قرار گرفته و کار آغاز می شود.

4.4/5 - (49 امتیاز)

تعرفه و مدت زمان ساخت فیلم های آموزشی چگونه است؟ ⭐

تعرفه های ساخت فیلم آموزشی و مدت زمان تحویل آن با توجه به سفارش مشتری مشخص می شود. نوع سناریو و  زمان کار در مراحل مختلف، نوع تجهیزات فیلمبرداری، جلوه های ویژه و کیفیت کار در قیمت نهایی تاثیر گذار است. ما تلاش می کنیم بهترین کار را با مناسب ترین قیمت به شما تحویل بدهیم. همچنین برای اطلاع از تعرفه ها با شماره 88968538-021 تماس بگیرید.

4.4/5 - (49 امتیاز)

پروسه ساخت فیلم آموزشی به چه صورت است؟ ⭐

این سوال کلی است ولی برای شروع مهمترین مسئله دغدغه شما برای ساخت فیلم آموزشی است. شما دغدغه و موضوع موردنظرتان را با تیم استراتژی طلوع فیلم مطرح می کنید تا ما در انتخاب ایده درست به شما مشاوره رایگان بدهیم. در گام بعدی وارد پروسه زمان بندی ساخت کلیپ آموزشی می­شویم که شامل مراحل تحقیق و استراتژی و در نهایت تولید اثر با توجه به خواسته های شماست.

4.4/5 - (49 امتیاز)

محتوای آموزشی

مورد قابل توجهی که در محتوای آموزشی وجود دارد، تسلط مدرس می باشد. در این باره بهتر هست از بازیگر استفاده نشود و خود مدرس که مسلط به مطلب هست جلو دوربین قرار بگیرد یا با صدای شخص مدرس محتوای آموزشی ارائه شود. محتوا ها و فیلم های آموزشی نیز در انواع مختلفی می توانند تولید شوند، به طور مثال فیلم های آموزشی رئال، انیمیشنی، موزیکال، مستندگونه و… . ما در مطلبی جداگانه با عنوان چگونه محتوای آموزشی بسازیم؟ به طور مفصل راجع به این موارد صحبت کرده ایم.

نرم افزار های کاربردی ساخت فیلم آموزشی

نرم افزار ها و اپلیکیشن هایی وجود دارد که شما می توانید از آنها برای ساخت کلیپ های آموزش استفاده کنید. این نرم افزارها بیشتر برای فیلمبرداری از صفحه نمایش استفاده می شوند و هرکدام قابلیت های ویژه ای دارند و امکانات زیادی در اختیار شما قرار می دهند. ما در صفحه ای جداگانه 8 مورد از بهترین نرم افزار های فیلم آموزشی را معرفی کرده ایم.

فیلم آموزشی با پاورپوینت

پاورپوینت از جمله نرم افزار های حرفه ای مایکروسافت است که در موارد مختلفی استفاده می شود. از این رو ما اخیرا مطلبی نوشته ایم که تولید فیلم و محتوای آموزشی با استفاده از این نرم افزار را در قالب متن، عکس و فیلم به صورت کامل توضیح داده ایم که می توانید از طریق لینک رو به رو به این آموزش دسترسی داشته باشید: آموزش تولید ویدیو و کلیپ آموزشی با پاورپوینت

مراحل ساخت فیلم آموزشی

فیلم های آموزشی، قدرتمند ترین راه برای آموزش هستند. از این رو دانستن مراحل تولید ویدیو های آموزشی، می تواند نقشه راهی برای شما باشند تا بتوانید به صورت حرفه ای و هموارتر ویدیو و محتوای آموزشی خود را بسازید. در مقاله ای که برای شما آماده کرده ایم، 17 مرحله ساخت کلیپ های آموزشی که حر فه ای ها از آن ها استفاده می کنند را به صورت کامل توضیح داده ایم، که می توانید از طریق لینک موجود در ابتدای متن به آن دسترسی داشته باشید.

فیلم آموزش ساخت ویدیو آموزشی

فیلم های آموزشی برای حرفه ای شدن نیاز به استفاده از علومی مثل کارگردانی، طراحی صحنه، نورپردازی، آشنایی با نرم افزار های ادیت مثل پریمیر، می باشد. به همین خاطر ما مجموعه ویدیو هایی برای شما آماده کرده ایم که همه این موارد را در آن ها آموزش داده است، که اگر قصد دارید خودتان فیلم های آموزشی بسازید، می توانند کمک زیادی کنند: آموزش ساخت و ادیت ویدیو

4.4/5 - (49 امتیاز)
مشاوره رایگان و سفارش خدمات