ساخت موزیک ویدیو

 

موزیک ویدیو یا نماهنگ یک فیلم کوتاه یا ویدیویی است که در بر گیرنده کامل یک قطعه موسیقی است. در حال حاضر موزیک ویدیو ها بیشتر جنبه تجاری داشته و صاحب اثر به منظور افزایش فروش آهنگ ضبط شده از آن استفاده می کند .

از آنجایی که موزیک ها، سبک و فضای متفاوتی دارند و مخاطب هر کدام از اینها هم متفاوت است، موزیک ویدیویی هم که قرار است ساخته شود، باید متناسب با همین سبک باشد، برای ساخت موزیک ویدیو این چنینی، کارگردان پروژه باید کاملا با فضای موسیقی و مخاطبان هدف آشنا باشد تا بتواند «حس موسیقی» را به مخاطب منتقل کند.

در کارهای هنری خلاقیت حرف اول را می زند، چه بسا در ساخت موزیک ویدیو این ویژگی خود را بیشتر نشان می دهد. در بسیاری موارد، نویسنده و کارگردان پروژه، می تواند با خلاقیتی که وارد پروژه می کند، علاوه بر کاهش هزینه های تولید، حس و حال موسیقی را به مخاطب منتقل کند، که اگر مخاطب هدف این حس را بگیرد، موزیک ویدیو را در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارد و همین مورد به دیده شدن و برند شدن خواننده کمک شایانی می کند.

متن زیر را در یک فایل صوتی برای شما آماده کرده ایم *

 

برای ساخت موزیک ویدئو از سبک های مختلف و تکنیک های متفاوت فیلم سازی استفاده می شود که شامل انیمیشن ، فیلمبرداری از نمایش زنده ، ساخت فیلم مستند و … می باشد . قطعاً ساخت موارد مذکور نیازمند بودجه است به طوریکه کمپانی های بزرگ هزینه بالایی حتی برای ساده ترین کلیپ ها خرج می کنند اما شما به سادگی و با هزینه کمتری نیز می توانید این کار را انجام دهید. و این را در نظر داشته باشید که هر چقدر با برنامه ریزی دقیق تر حرکت کنید ، سریعتر و با کیفیت بهتر این کار را انجام خواهید داد.

آیا مثل خوانندگان مطرح به فکر تبلیغ موزیک ویدئو قبل از انتشار آن هستید؟ در صفحه ساخت تیزر تبلیغاتی دلایل اینکار و ایده های جذاب برای آن را نوشته ایم(کلیک کنید).

شرکت طلوع فیلم با تجربه بالا و نیروهای متخصص در این زمینه می تواند خواسته های شما را با هزینه ای مناسب و کیفیتی برتر محقق کند.

این شرکت برای سفارش ساخت موزیک ویدیو به نکات کلیدی و حائز اهمیتی توجه می کند که به شرح زیر عنوان میگردد :

چند مورد از موزیک ویدیو های خوب ایرانی را در زیر مشاهده نمایید

ایده برای ساخت موزیک ویدیو

واجب است قبل از ورود به فرآیند ساخت موزیک ویدیو از ایده و طرحی مناسب برای ساخت آن برخودار باشیم زیرا در غیر این صورت تمامی زحمات بی نتیجه مانده و مخاطب نیز تاثیر لازم را از آن دریافت نخواهد کرد . لذا شرکت تبلیغاتی طلوع فیلم با در اختیار داشتن نویسندگان داستانی (در حد فیلم های بلند سینمایی) می تواند ایده و طرح های ماندگاری را در موزیک ویدئو شما ثبت نماید .

ساخت موزیک ویدئو

تولید موزیک ویدئو

برای ساخت و تولید موزیک ویدئو بغیر از ایده پرداز نیازمند کارگردان ، فیلمبردار ، هنرپیشه ، نورپرداز ، گریمور و … می باشیم که هم مدیریت این گروه مهم است و هم وسایل و ابزاری که برای این کار انتخاب می شود باید از درجه کیفیت بالایی برخوردار باشد . در این قسمت نیز شرکت تبلیغاتی طلوع فیلم با هماهنگی دقیق بین عوامل تولید و انتخاب بهترین ابزار و وسایل مورد نیاز ، می تواند برداشت های عالی و خاطره انگیزی از موزیک ویدئو شما ثبت نماید .

لوکیشن برای موزیک ویدیو

باید خاطر نشان کرد که دکوپاژ یا نحوه قرار گرفتن دوربین و نورپردازی کاری است که دقت بالای آن شرح صحنه را برای مخاطب آسان می کند تا افراد راحت تر متوجه شوند که منظور شما از آن صحنه چیست . پس در نتیجه صحنه ها و پلان ها و ارتباط موضوعی آنها با موزیک چیزی است که می تواند محتوای کلیپ و اهداف آن را با تاثیر بسزایی بر مخاطب عرضه کند . فرآیند انتخاب لوکیشن و صحنه پردازی افراد متخصص در این زمینه و در شرکت تبلیغاتی طلوع فیلم به قدری جذابیت داشته که کمپانی های بزرگ تبلیغاتی از آن استقبال نمودند . شایان ذکر است که ایده طراحی لوکیشن از گونه مواردی است که شرکت طلوع فیلم آن را به خوبی اجرا می کند .

تدوین موزیک ویدیو

برداشت های شما ممکن است عالی باشند اما فقط از طریق تدوین درست تبدیل به موزیک ویدئو عالی می شوند . احساس و ریتم حرکت در موزیک ویدیو جزء مواردی است که یک تدوین گر با تجربه به خوبی آن را می شناسد و با قضاوتی درست محل استفاده هر کدام از افکت های ویدئویی را در جایگاه مناسبی قرار می دهد . این کار را بر عهده تدوین گران شرکت تبلیغاتی طلوع فیلم قرار دهید که با تدوین چندین پروژه ی تبلیغاتی و موزیک ویدیو حس خاص و ظریفی را به افکت های موزیک ویدئو شما می دهند .

در پایان باید خاطر نشان کرد که سفارش ساخت موزیک ویدیو تنها به موارد فوق بسنده نمی کند و عوامل فنی و مدیریتی دیگری نیز در ساخت آن دخیل هستند که تیم تخصصی شرکت طلوع فیلم به خوبی با آن آشنا هستند.

 

برخی از نمونه کارها

 

 

مشاوره رایگان و سفارش خدمات