ساخت فیلم سینمایی

 

 

 

متن زیر را در یک فایل صوتی برای شما آماده کرده ایم *

 

در ابتدای سینما تهیه کنندگان بر این گمان بودند که تماشاگران فیلم ها افراد کارگر و بی سواد هستند به همین خاطر حوصله نشستن طولانی مدت در یک مکان را ندارند . این تهیه کنندگان تصمیم گرفتند فیلم های کوتاه با موضوعات ساده و قابل فهم بسازند ، اما این دیدگان مدت زیادی طول نکشید و فیلم های بلند با موضوعات مختلف روی پرده های سینما ظاهر شدند . از فیلم های بلند داستانی به مراتب بیشتر از تئاتر استقبال می شود و این موضوعی است که در دل اینگونه فیلم ها نهفته است و باعث افزایش انگیزه تهیه کنندگان برای سرمایه گذاری می شود . به این ترتیب ساخت فیلم به اصطلاح داستانی ، صنعت سینما را درنوردید.

 

ایده در فیلم سینمایی

ایده و هدف مناسب در نوشتن یک فیلمنامه بلند ، می تواند گواهی باشد در راستای تایید فکر و مفهوم فیلم و برای سرمایه گذاران این موضوع را روشن می کند که با ساخت چنین فیلمی بودجه شان از بین نخواهد رفت . موسسه طلوع فیلم با بکارگیری افراد توانمند و متخصص تلاش می کند تا در این زمینه ، ایده های بلند و کوتاه مربوطه را پردازش نموده که بر اساس آن در قالب یک فیلم توجه سرمایه گذاران را به خود جلب نماید . باید توجه داشت که فیلم های کوتاه و بلند در برخی از فرآیندهای موضوعی مدیوم های هنری متفاوتی دارند و در این صورت یک ایده فیلم که در فیلم بلند به خوبی دیده می شود ، حتماً در یک فیلم کوتاه موفق نخواهد بود . عکس این قضیه نیز حاکم است .

همانطور که می دانیم ، تصاویر و صحنه های بصری تاثیری به مراتب عمیق تر از یک طرح داستانی دارند . یعنی اینکه یک فیلمساز با نهایت استفاده از تصاویری دیدنی این توانایی را دارد تا در فیلم نشان دهد که شخصیت ها چقدر عمیق و جذاب هستند. به طور کلی شخصیت پردازی با استفاده قدرتمند از تصاویر می تواند بسیار سریع تر و کارآمدتر بر مخاطب تاثیر بگذارد . موسسه طلوع فیلم به درستی بر اولویت این موضوع آگاه است و با استفاده از تیم متخصص و ابزارهای پیشرفته و کارآمد در بخش های پیش تولید ، تولید و تدوین قصد دارد بهترین فرصت ها را برای یک فیلمساز خلق نماید .

 

مشکلات در ساخت فیلم سینمایی

ساخت فیلم سینمایی
ساخت فیلم سینمایی

دانش و تجربه در ساخت فیلم سینمایی بیشتر از هر چیزی سبک و توانایی یک فیلمساز را نشان می دهد ، به گونه ای که به مخاطب می فهماند قرار است صحنه های مورد علاقه خود را در فیلم تماشا کند . ساخت فیلم های سینمایی به خودی خود چالش ها و دشواری هایی را بوجود می آورد و اکثر فیلمسازان در ابتدا قربانی اشتباهاتی می شوند که آنها را تجربه نکرده اند . این اشتباهات می تواند فنی و یا فیلمنامه ای باشد مانند : دیالوگ های بیش از اندازه ، صحنه های غیر متمرکز ، ارائه اطلاعات زیاد و … که موسسه طلوع فیلم با برگزاری جلساتی در این خصوص و ارائه تفکرات جمعی و تخصصی سعی دارد این مشکلات را به حداقل خود برساند .

اگر فیلمسازی در کارش به موفقیت نمی رسد نباید او را سرزنش کرد . آنچه اهمیت دارد قصد و نیت آشکار او است. این که با مشکلات و موانع دست و پنجه نرم می کند و گاه مجبور می شود درباره آن چیزهایی که باید در راه رسیدن به اهدافش انجام دهد، در لحظه تصمیم گیری و انتخاب کند. انتخاب های مسائلی که در شرایط دشوار ، او را وادار به تصمیم گیری می کند. موسسه طلوع فیلم برای تغییر شرایط به وضعیت مطلوب ، تعاملی را با فیلمساز ایجاد می نماید و ابزار و توان فکری خود را در اختیار او قرار می دهد تا تصمیم گیریها به سمت و سوی اهداف آن فیلمساز هدایت شوند .

برخی از تفکرات موسسه طلوع فیلم برای فیلمسازی

  • همفکری و گردآوری نظرات ، به صورت یک راز موفقیت در دل فیلم شما نهفته است
  • از فیلمنامه نویس بخواهید که فیلمنامه را برایتان با صدای بلند بخواند .
  • در خواندن فیلمنامه افراط نکنید زیرا قدرت خلاقیت و تخیل ذهن شما را محدود می کند
  • موفقیت سکانس های ابتدایی در فیلم بسیار تاثیرگذار است
  • از تکنیک های تجربی نیز می توان برای ایجاد سبک های فیلمبرداری نوآورانه استفاده کرد
  • همواره برای سرعت بخشیدن به کار تحت فشار هستید اما تا جایی که ممکن است تن به تصمیم گیری عجولانه ندهید
  • پرسشهایی را که فیلمنامه سعی دارد با کمک آنها ذهن تماشاگر را درگیر کند ، شناسایی کنید

و …

مشاوره رایگان و سفارش خدمات