تولید محتوای ویدیویی

تولید محتوای ویدیویی

 

تولید محتوای ویدیویی، برای خدمات مختلف متفاوت است. اما قبل از پرداختن به این موضوع، بایستی بدانیم اساسا محتوای ویدیویی چیست؟ با فراگیر شدن مالتی مدیا و دنیای ارتباطات و نقش پررنگ رسانه های دیداری، محتوای ویدیویی جایگاه واقعی خود را بیش از پیش پیدا کرده است. تولید محتوای مطلوب، به صورت تخصصی برای هر خدمت ویدیویی نیاز به دانش و علم تخصصی در زمینه تخصصی خدمت مورد نظر دارد. تولید محتوای ویدیویی، دارای شاخه های مختلفی است که در ادامه هر کدام از آنها را توضیح خواهیم داد اما قبل از آن به این مطلب مهم می­پردازیم که اساسا چگونه تولید محتوای ویدئویی کنیم.

 

خدمات تولید محتوای ویدیویی در طلوع فیلم انجام میشود، برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید: 88968538-021

 

 

چگونه تولید محتوای ویدیویی کنیم؟

برای دانستن پاسخ این سوال، بهتر است به مفهوم محتوای ویدیویی که در قبل اشاره شد، بازگردیم. تولید محتوای ویدئویی، یعنی تولید محتوای مطلوب، به صورت تخصصی برای هر خدمت ویدئویی. این بدان معنا است که در این زمینه تجربه کاری و شناخت عملی کافی نیست و قطعا بایستی تولید محتوای ویدیویی توسط یک تیم استراتژیست رسانه ای به سرانجام برسد. در پروسه تولید محتوای ویدیویی، مواردی مثل دانش تئوری از علم رسانه و تبلیغات ویدیویی و شناخت نیازهای ساخت ویدئو در مورد خدمت مورد نظر مهم است.

 

خدمات تولید محتوای ویدیویی

مجموعه اقدامات تخصصی که برای تولید محتوای ویدئویی انجام می­گیرد تا به مرحله استفاده و تولید پروژه ویدئویی برسد، خدماتی هستند که عمدتا بایستی با توجه به رویکرد ویدئو در مرحله استراتژی اهمیت ساخت اثر به آن برسیم. برای دریافت خدمات بهتر در زمینه تولید محتوای ویدیویی، بایستی با گروه های متخصصی وارد مذاکره شویم که سابقه و علم این کار را دارند. همچنین بایستی در مرحله تولید محتوای ویدئویی به تجربه و توان ساخت تیم اجرایی در اجرای درست محتوای ویدئویی به صورت ویدئو دقت داشت.

 

ساخت تیزر تبلیغاتی

قبل از اینکه اقدام به ساخت تیزر تبلیغاتی نماییم، بایستی از الزامات محتوایی ساخت ویدئوی مورد نظر مطمئن شویم. این اطمینان در مرحله تولید محتوای ویدیویی برای ساخت تیزر تبلیغاتی و کلیپ های تبلیغاتی، حاصل می شود. باید در نظر بگیریم تیزری که قصد تولید آن را داریم، چگونه محتوایی نیاز دارد و بعد از شناخت محتوای ویدئویی مورد نیاز برای تولید اثر، در مورد سبک و نوع خلاقیت و فرم کلیپ تبلیغاتی تصمیم بگیریم. بنابراین تولید محتوای ویدیویی و مارکتینگی برای تیزر تبلیغاتی به چند اصل نیاز دارد. اصل اول شناخت دایره تبلیغ خدمت مورد نظر، اصل دوم راهبرد موثر برای ارائه تصویر بهتر از خدمت و در نتیجه رسیدن به اثربخشی بیشتر برای صاحب برند یا خدمت مورد نظر.

 

ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام

اینستاگرام به عنوان یکی از مدیاهای پرطرفدار، جایگاه ویژه ای برای علاقه مندان به ساخت و ارائه تیزر پیدا کرده است. مسئله ای که در وفور ساخت تیزرهای اینستاگرامی غافل مانده، توجه به محتوای ویدئویی مفید و مبتنی بر کاراکتر خدمت مورد نظر است. با نگاهی اجمالی می­توان تیزرهای اینستاگرامی را به دو دسته تیزرهای دارای پیشینه تحقیق و دارای استراتژی تولید محتوای ویدیویی و دسته تیزرهای ساخته شده بدون در نظر گرفتن استراتژی تولید محتوای ویدیویی تقسیم کرد. برنامه ریزی و دانش کافی در تولید محتوای مناسب برای ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام و انتشار به صورت استوری یا پست اینستاگرام از الزامات است. باید ابتدا مدیوم اینستاگرام و محصول و خدمت مورد نظر برای ساخت در آن مورد را شناخت و بعد با در نظر گرفتن تئوری های مناسب، اقدام به تولید محتوای ویدیویی کرد.

 

ساخت فیلم صنعتی

فیلم صنعتی، سبکی از فیلمسازی است که در آن بایستی رویکرد صنعتی خدمت مورد نظر را با محتوای ویدئویی متناسب، هماهنگ کرد. اگر نیاز به ساخت فیلم صنعتی یا کلیپ و تیزر صنعتی، از یک مجموعه تولیدی و صنعتی این است که مجموعه عملکرد کلی خدمت مورد نظر را برای بیننده معرفی نماییم، ابتدا بایستی به این موضوع توجه کنیم که مخاطب هدف ما، کدام دسته از مخاطبان هستند. آیا این مخاطبان قرار است از وجود محصول و خدمت آگاه شوند یا در مرحله ای از ساخت فیلم صنعتی هستیم که بایستی محصولات دید را معرفی کنیم؟ دانستن چنین اطلاعاتی به ما کمک می­کند برای تولید محتوای ویدیویی راه روشنی داشته باشیم.

 

ساخت موزیک ویدیو

موزیک ویدیو ها معمولا با اهداف برندینگ ساخته می شوند. یعنی شناساندن خدمت مورد نظر (خواننده یا گروه موسیقی). بنابراین بهتر است تولید محتوای ویدیویی برای ساخت موزیک ویدیو، خواننده و گروه موسیقی باید شناختی از جهان اشخاص درگیر با محصول و مخاطبان و صاحبین سلیقه درگیر با موزیک ویدئو داشته باشد.

 

ساخت فیلم آموزشی

فیلم آموزشی، از مهمترین شاخه های ساخت فیلم است، که امروزه نیاز آن در تمامی حوزه ها احساس می شود. تولید محتوای ویدیویی برای ساخت فیلم آموزشی و فیلمبرداری از کلاس های آموزشی و استاد، نیاز به برگزاری جلسات متعدد و مشترک با صاحبین آموزش مورد نظر دارد. محتوای ویدیویی مطلوب برای ساخت فیلم آموزشی از فیلترهای زیادی مثل بررسی سوابق آموزش خدمت مورد نظر، مخاطبین هدف آموزش و چیزهای دیگر است.

 

ساخت مستند

ساخت مستند، مثل مستند صنعتی، تاریخی، اجتماعی و … ، نیاز به الزاماتی دارد که پیشینه همه آنها «داشتن یک سلسله اطلاعات دقیق» از آن چیزی است که می خواهیم از ساخت مستند به دست بیاوریم. اینجاست که موضوع محتوای دیجیتال، برای طرح اجرایی مستند دارای اهمیت می شود. اگر بتوانیم محتوای ویدئویی لازم از پیشینه مستند پیش رو را با آنچه که طرح میکنیم منطبق سازیم به نتیجه مطمئن تری دست پیدا میکنیم. به طور کلی هر شاخه از دنیای دیجیتال و مدیاها نیاز به تولید محتوای دیجیتال یا تولید محتوای ویدئویی مبتنی بر سوژه دارند. تیم استراتژی و تولید محتوای دیجیتال طلوع فیلم با نیروهایی تحصیلکرده در زمینه دیجیتال مارکتینگ و ساخت ویدئوهای تاثیر گذار، همواره آمادگی خود را برای ارائه محتوای دیجیتال حرفه ای مبتنی بر نیاز مشتری در شاخه های مختلف دارد. کافی است با طلوع فیلم تماس بگیرید.  

با خدمات ما بیشتر آشنا شوید

 

مشاوره رایگان و سفارش خدمات